Szezonon kívül a Maldív-szigeteken

Nemcsak azért éri meg szezonon kívül a Maldív-szigetekre látogatni, mert jó eséllyel féláron foglalhatjuk le szállásunkat a kevés turista miatt, de számos érdekes programból is válogathatunk, melyekre a főidényben nem lenne módunk, ha a szálloda partjának környékéről ki sem mozdulunk.

A szigeteken a turistaidény októbertől március végéig tart, viszont az elő- és utószezonnak számító, többnyire monszunmentes szeptember, illetve április hónapok is ideálisak a beutazásra. Akkor se ijedjünk meg, ha mégis az esős időszakban találjuk magunkat, ez cseppet sem jelenti, hogy egész álló nap esne. A nyári és téli esős időszak között az a különbség, hogy míg előbbi hónapjaiban tízperces „nyári záporok” jönnek, akár a legnagyobb napsütésben is, addig a főidőszakban ez borulással és sokszor egész napos esőzéssel jár.

Male a főváros, az ország nemzetközi repülőtere is itt van, ám a legtöbb közigazgatási központtól eltérően nem dúskál különösebben érdekes látnivalókban. Azonban a környéken 1200 izgalmas kis sziget vár felfedezésre! Mindegyiknek megvan a maga egyedi látnivalója. Külön mikrovilágok ezek az atollok, sajátos hangulattal. (Az atollok gyűrű formájú korallszigetek, amiket vulkanikus mozgások alakítottak ki.) A közeli szigetekre speedboattal juthatunk el, a távolabbiakhoz hidroplán transzfer ajánlatos.

Egyes szigeteken közelről tanulmányozhatjuk a helyi gyümölcsfák évszaknak megfelelő természetét, ám talán ennél is izgalmasabb hír, hogy júliustól februárig, éjszakánként, a partközelben világító planktonokat nézegethetünk – a Noctiluca Scintillans beszédes nevű algafaj csodás fényei mellett garantált a romantikus séta!

Mivel a környék élővilága sokszínű, bármikor érdekes úti cél lehet a Maldív-szigetek. Ráadásul számos kiváló merülő- és snorkelingre alkalmas hely található errefelé, köztük olyan is, ahol biztonságosan figyelhetünk meg cápákat. Mi több: a cetcápákkal együtt is úszhatunk!

De hasonlóan érdekes kaland úszni a manta ráják társaságában is. Kevesen gondolnánk, hogy ezek az állatok legalább akkorák, mint a cetcápák! És ha már félelmetes halak, kipróbálhatjuk a híres éjszakai halászatot, nappalra pedig tervezhetünk kirándulásokat, túrákat. A programlehetőségekről és a csúcsszezonon kívüli, igen kedvezményes utazási ajánlatokról irodánk készséggel nyújt bővebb felvilágosítást.

(Szerző: Kiss Annamária, kulturális újságíró)

Iratkozz fel Te is
hírlevelünkre!

Hibás vagy hiányzó adat!

Az adatkezelést kötelező elfogadni!

A megadott email címet regisztráltuk! Kérjük, ellenőrizze email fiókját, a hírlevél feliratkozást aktiválni kell!
Hírlevél feliratkozás

Hibás vagy hiányzó adat!

Az adatkezelést kötelező elfogadni!